Премьер возмутился состоянием дорог и размерами откатов… ВР приняло новые "Правила дорожного движения"… Вышеванюк с Сивцем инициировали "Прикарпатский лесодорожный почин" … Жизнь налаживается?! Или круг замкнулся? М.П.
Точніше, їхнього капітального (не ямкового) ремонту.
Попри уже проанонсований перелік питань, які виносились на порядок денний чергового засідання колегії Івано-Франківської обласної державної адміністрації (12 лютого), тема відновлення покриття автодоріг області після зимової експлуатації була терміново внесена на її розгляд.
Не надто зупиняючись на звітах "дорожних" посадовців, голова облдержадміністрації (ОДА) Михайло Вишиванюк доручив наступне. Керівникам районів та міст Прикарпаття в найстисліші терміни підготувати пропозиції до Кабінету Міністрів щодо проведення капітального ремонту доріг нна підвідомчих територіях. Оскільки, за словами голови ОДА, "держава розуміє величезну проблему, яка є в масштабах не тільки нашої області, а й цілої країни", тому планується"виділити з держбюджету додаткові кошти на капітальний ремонт доріг". Але, поки на державному рівні триватиме пошук фінансових резервів, в області слід "переорієнтувати політику в будівництві доріг" та власними силами зконцентрувати кошти на ремонти автошляхів. Для збереження місцевого дорожнього покриття від значних пошкоджень також було зобов’язано службу автодоріг та управління МВС України в області при в’їзді на Прикарпаття перевіряти вагу (тобто зважувати) великого вантажного транспорту та припиняти рух машин значних габаритів у спекотні дні (при температурі вище 35 градусів). Адже, за його словами, через область їдуть важковагові транспортні засоби, що по 40 тон вантажу. "А яка із доріг може витримати таку вагу?"
Попри це, заступнику голови облдержадміністрації Ігору Зваричу доручено "розробити положення про відрахування до місцевих бюджетів" на ремонт доріг від суб’єктів, які займаються вивезенням деревини. "Ліс вивозять, експлуатують, дороги розбивають, і ніхто копійки не вкладає в дорогу, – акцентував увагу Михайло Вишиванюк.
Отже, голови райдержадміністрацій спільно з обласним управлінням лісового та мисливського господарства мають визначити перелік сільських доріг (дані слід передати в лісове управління), про що вже є домовленість з головою Державного агентства лісових ресурсів країни Віктором Сівцем.
Отже, згідно згаданих пропозицій, має бути напрацьовано положення про відрахування до місцевих бюджетів на ремонт доріг від суб’єктів, які займаються вивезенням деревини. Для цього в області має бути офіційний перелік сільських доріг, які передадуть в експлуатацію лісівникам.
Окремо мовилося про введення додаткового дорожнього збору з багатих автовласників: "Слід залучати приватний капітал. Дайте мені список бізнесменів, які у нас "на плаву", тих, хто має "джип", а хто чотири і більше", – сказав очільник області. Першому, хто мав би "скинутись" було запропоновано міському голові Калуша Ігору Насалику. Той, в свою чергу, за словом в кишеню не ліз, і тут же пообіцяв, що виділить 40 тисяч доларів на ремонт автошляхів.
Довідково.
Українські дороги простягаються на 170 тис. км. Міжнародні траси протяжністю майже 9 тис. км, регіональні автомобільні дороги – понад 10 тис. км. Загальна довжина автодоріг державного значення – 52 тис. км. З них доріг першої категорії, тобто європейського рівня, всього 2 тис. 731 км. 2008 року в Україні відремонтовано та побудовано 329 км доріг, 2009-го – 92 км, в 2010-му – майже 1 тис. км, у 2011 році – трішки більше 2 тисяч, 2012-му – 1 600 км.