У лісівників великий кредит довіри

 

І лісівники, і влада бажають успіху новому керівнику Держлісагентства.

Засідання колегії Держліс­агентства 19 лютого розпочалося з представлення нового очільника лісової галузі Юрія Болоховця. Цю почесну місію здійснив перший заступник Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Богдан Боруховський.

«Я радий офіційно представити вам нового Голову Державного агентства лісових ресурсів України Юрія Болоховця. На моє переконання, керівником Держлісагентства стала людина, яка відповідає викликам часу, потребам, комунікативним навичкам. Сьогодні розпочалася нова історія лісової галузі. Переконаний, що Юрій Віталійович – саме така людина, яка справиться з викликами та завданнями», – зазначив перший заступник Міністра Богдан Боруховський.

Відрекомендувавши нового керівника, заступник Міністра виголосив такі тези:

Лісова галузь повинна мати більший прибуток, зокрема, за рахунок реформування й оптимізації кількісних показників;

Враховуючи територіальний устрій, запропоновано лісівникам розглянути питання укрупнення лісових господарств по регіонах, що дасть покращення управлінської вертикалі та економічних показників;

Чекати від держави мільярдів? Ефективною роботою треба заробити їх та допомогти депресивним господарствам на Півдні й Сході;

Міндовкілля, за підтримкою Президента, розробляється програма «1 млн га лісів – до 2030 року». З яких у структурі Держлісагентства – 500 тис. га – до 2025 року.

До 1 вересня 2021 року 100 відсотків адміністративних послуг будуть переведені в «цифру». У лісовій галузі – це лісовий портал. За короткий термін треба впровадити цифровий інструмент для полегшення, прозорості, кращої аналітики лісового господарства.

Насамкінець Богдан Боруховський сказав: «Ми на будь-якому етапі готові підтримувати нового Голову Держліс­агентства. Зробіть свою частину внеску в нашу командну гру».

– У лісовій галузі багато прекрасних фахових працівників, які самовіддано працюють на благо галузі й країни. Відтак до лісівників є великий кредит довіри, – резюмував Богдан Боруховський.

Голова Держлісагентства Юрій Болоховець, у свою чергу, сказав таке:

– Лісова галузь для мене дуже близька і рідна. Я отримав досвід від низової ланки і ось до керівництва. Зараз ми маємо великий кредит довіри, але разом з тим і великі очікування не тільки в Міністра, Уряду, а й в суспільства. Ми не маємо права на помилку!

Перебуваючи на посаді заступника вже більше, ніж пів року, розумію реальний стан справ у галузі і відразу можу сказати про найголовніші виклики, з якими нам потрібно буде поборотися далі:

1. Реформування лісової галузі. Цьому буде приділятися найбільше уваги, бо ситуація і стан речей постійно змінюються.

2. Глобальні виклики в світі, зокрема зміна клімату, внаслідок чого ми маємо зараз безпрецедентні пожежі.

3. Необхідно змінювати лісокультурну справу, технологічно переоснащувати її та впроваджувати інші підходи у вирощуванні лісів, бо клімат змінюється, склад порід лісів теж і нам треба на це швидко реагувати і брати досвід іноземних колег.

Та діджиталізація у всіх процесах: від лісництва до агентства.

Також важлива адаптація міжнародного досвіду і залучення міжнародних інвестицій в рамках реалізації Закону Президента щодо проведення національної інвентаризації лісів. Амбітне питання, яке ми маємо зробити за досить короткий проміжок часу.

Дякую за довіру і підтримку Міністру Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України Роману Абрамовському, Кабінету Міністрів України, Комітету з питань екологічної політики та природокористування і, зокрема, Голові комітету Бондаренку Олегу, колегам та всім Вам.

Запрошую всіх до співпраці, ми відкриті до діалогу і взаємодії! Нам є над чим працювати, але з сильною командою та ефективною стратегією можна досягти успіху. Ми на правильному шляху!

Валерій Самоплавський, Голова Ради старійшин Товариства лісівників України висловив свою точку зору на підпорядкування Держлісагентства. Він хоч і переконаний, що повинно бути окреме Міністерство лісового господарства України в складі Кабінету Міністрів, але усвідомлює, що сьогодні це неможливо. Нинішнє перебування у складі Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України – «з усіх зол» це кращий варіант. Не повинно бути поділу на своїх дітей – природних парків, заповідників і пасинків – лісових підприємств. Всі мають бути рідні і відношення має бути до всіх однакове, – зауважив Валерій Самоплавський.

Олександр Матусевич, народний депутат України, член Комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики висловив підтримку новому Голові Державного агентства лісових ресурсів України:

– Я радий з того, що на цій посаді – людина, з якою можна говорити на «рідній» мові, людина, яку поважають у галузі, також поважають у гілці виконавчої влади, що й підтвердив заступник міністра. А я стверджую, – вас поважають у законодавчій владі. Це повне порозуміння з головою і депутатами екологічного комітету Верховної Ради України.

З біографії Голови Держлісагентства Юрія Болоховця:

Болоховець Юрій Віталійович народився 18 грудня 1982 року в с. Івангород Ічнянського району Чернігівської області.

У 2005 році закінчив Національний аграрний університет (лісогосподарський факультет) за спеціальністю «Лісове господарство».

До 2007 року працював у Державній лісовій інспекції в Київській області.

Усвідомлюючи себе людиною ближчою до виробництва, ніж до паперів, вирішив повернутися на рідну Чернігівщину.

З 2007 до 2012 рр. працював інженером і лісничим у місцевому ліс­госпі, потім – директором Прилуцького лісового господарства.

З 2012 до 2020 рр. працював директором Ніжинського лісового господарства.

Пройшов виробничу практику у Великій Британії і здобутий досвід успішно переніс в українські реалії.

У 2020 році був призначений начальником Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства.

15 липня 2020 р. призначено заступником Голови Державного агентства лісових ресурсів України.

З 18 лютого 2021 р. – Голова Державного агентства лісових ресурсів України.

Віктор ПОДЕНКО,фото Геннадія КУШАНОВА,

Газета “Природа і суспільство”

7 коментарів

  • Светлана, – это не так. Сегодня анонимный автор выслал мне график рабочих совещаний территориальных групп по обсуждению направлений реформы в Гослесагенстве утвержденный ЮБ. Они пройдут с 24 февраля по 4 марта. Завтра откроют обсуждение 3 карпатских (без Львовского ) и Хмельницкое ОУЛМГ и Вы все узнаете. Предполагаю, что укрупнение предприятий будет одним из главных вопросов обсуждения….

    Конечно, для читателей сайта это дежавю… Ваш спор с Сенсеем о том, кто и чем распоряжается вновь становится актуальным…Также как и обсуждение реформы Ковальчука… А там по цепочке …лесоустройство, налоги, ОВД и т.п., и т.д

    Мы все рождаемся “зелеными”… Но Бог дает нам время для того, чтобы созреть… Не все этим пользуются, но в потенциал ЮБ я верю или очень хочу верить… Все проясниться, когда мы увидим ДЕЛА.

    • Isachenko

      Привет, дорогой МЮ! Спасибо за информацию. А то все шифруются и играют в Штирлица на допросе у Мюллера – слова не вытянешь! Значит, таки будут укрупнять предприятия! Вот для чего нужен зеленый Болоховец, и понятно теперь, какую ему отвели роль в этой “командной игре” 🙂

  • Isachenko

    Про як це “укрупнення лісових господарств по регіонах” говорить Боруховський? В усіх обласних управліннях, куди телефонувала, в усіх лісгоспах відповіли, що вперше чують про такі нові вихиляси нескінченної реформи галузі. Не здивуюсь тому, що заступник міністра природних ресурсів, який курує лісову галузь, просто в силу своєї некомпетентності, яку виказує на кожному кроці, не відрізняє лісові господарства – лісгоспи від лісових управлінь в областях. Хто б не був наразі суб,єктом укрупнення, взагалі незрозуміло, як така “оптимізація кількісних показників” повинна принести прибуток галузі, а точніше прибуток самим суб,єктам господарювання, які своєю діяльністю забезпечують всі фінансові показники і прибутки державі та місцевим громадам? Хіба зменшить навантаження на державний бюджет з утримання обласних управлінь. Але це ніяка не реформа лісового господарства, правда ж, Валерію Івановичу?

    • Firman_ua

      В тоні пані Ісаченко відчувається обурення, начебто укрупнення лісогосподарських підприємств це якесь богохульство. Теперішні директори і генерали руками і ногами були “за”, коли забирали печатки в лісничих і робили безправними слухняними статистами (основну ланку в лісогосподарському виробництві), далі знизили кваліфікацію лісничих і помічників нижче плінтуса. А що поганого в тому щоб укрупнити лісгоспи і ліквідувати обласні управління, які розпоряджаються ресурсами отриманими лісництвами від ведення лісового господарства, ведуть не завжди потрібну статистичну звітність і породжують корупцію. Використання сучасних технік, технологій, переведення звітності в електронний формат дозволять скоротити штат статистів, які наче п’явки присмоктались до лісництв і шукають способи як знизити рентабельність лісогосподарського виробництва за рахунок адміністративних та загальновиробничих витрат. Організовують цехи, базисні розсадники, які є не прибутковими бо обслуговують потреби численного керівництва галузі і чиновників районного, обласного та загальнодержавного рівня, в результаті рентабельність підприємств аж 2%, зважаючи на інфляцію близько 10% маємо прямі збитки.

      • Isachenko

        Шановний пане Firman_ua! Цілковито з Вами згідна щодо обласних управлінь і тої характеристики, яку Ви їм надали у своєму коментарі. Не знаю, як щодо їх ліквідації, а от саме укрупнення управлінь в регіональні представництва Держлісагентства таки принесло б тільки позитив. Обласні лісові управління є структурами системи виконавчої влади, тому ДАЛРУ і міндовкілля мають повне право вирішувати їх долю.
        Мій коментар таки справді, як Ви підмітили, був обурливим, і стосувався він оголошеного Боруховським укрупнення лісових господарств. Тому що ні Боруховський, ні його міністерство, ані ДАЛРУ з усім кабміном не мають жодних повноважень укрупнювати, дробити чи ліквідовувати лісгоспи. Вони можуть і зобов,язані контролювати їх діяльність як користувачів лісовим ресурсом. Можуть вказати щодо доцільності чи недоцільності займатися невластивими лісгоспам функціями, приміром, деревопереробкою, бо вона не стосується користування лісовим ресурсом, яке є основним завданням лісгоспів – хоч державних, хоч комунальних (те сам стосується і інших лісокористувачів, якими є національні природні парки). Але вирішувати долю самого лісогосподарського підприємства – тобто ліквідовувати його (а укрупнення це є ліквідація лісгоспу як юридичної особи) – органи центральної виконавчої влади не мають ніякого права. Це може зробити тільки власник лісового ресурсу, через рішення якого лісгосп отримав статус лісокористувача, а з ним набув у користування ліси для ведення лісового господарства. При цьому позбавити права постій

      • для Firman_ua Ничего плохо в укрупнении нет. Плохо то, что наши реформаторы традиционно пляшут на граблях. Они с удивительной настойчивостью и чаще всего с нулевым или крайне не значительным эффектом пытаются провести институциональные преобразования, забывая о том, что первичной является правовая, а не институциональная, модель управления лесами. У нас просто невозможно реализовать ни польскую, ни белорусскую, ни какую либо иную европейскую модель, без системного и значительного изменения украинского лесного права и связанных с ним правовых норм иного законодательства, прежде всего земельного и ресурсного.
        Я говорил об этом десятки раз и всегда слышал трафаретный ответ: – “Это требует времени и специалистов, а у нас нет ни того, ни другого”. С чем я всех и поздравляю.

        Для Isachenko. Точнее будут ПЫТАТЬСЯ укрупнять предприятия. Скорее всего это сведется к присоединению очень мелких и бедных предприятий к богатым и крупным. Однако, для того чтобы сделать это надо заручиться поддержкой тех, кто имеет право распоряжения землей и лесом, а у них наверняка будут свои взгляды на данную проблему… Замахнуться на то, чтобы довести среднюю площадь лесхоза до 100-110 тыс.га, как в РБ вряд-ли решаться.

        На другой путь: сначала изменить законодательство, в частности изменить понятие ЛЕСА и перераспределить права его собственника (государства) по европейскому образцу и уже затем проводить полноценную институциональную реформу, по моему мнению, нынешняя власть не способна. У ЮБ нет времени даже для того, чтобы подумать над этой возможностью. Хотя… Надежда умирает последней…

        • Isachenko

          (продовження) При цьому позбавити юридичну особу стутусу постійного лісокористувача можна тільки через законні причини, а не з чиєїсь дурості і забаганки. По-перше, за незадовільне ведення лісового господарства, по-друге – через добровільну відмову від цього статусу самого лісокористувача.
          Що стосується у Вашому коментарі лісництв, то вони є структурними виробничими підрозділами лісгоспів. Хочете роздробити лісокористування на молекули і наробити купу удєльних лісових князівств? Знову ж таки, це повинен вирішувати власник ресурсу. Його право, якщо в такому кроці він побачить господарську, тобто фінансову і економічну, доцільність. У будь-якому разі, пропозиція Боруховського ніяк не може бути розглянута без власника ресурсу. А тим більше без нього неможливо ухвалювати якісь рішння про укрупнення лісгоспів. До того ж тльки уявіть собі юридичну волокіту з переробленням документів на право користування ділянками лісогосподарського призначення. Словом, Боруховський учергове мутить воду. В МінАПК так іречі якраз добре розуміють.

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.