Як правило в січні вже розглядувалися підсумки роботи за минулий рік та окреслювались основні завдання на поточний. А тут в порядку денному питання суто інформативного плану. П.Б.

Вопрос финансирования отрасли (думаю речь идет о бюджетном финансировании) на 2021 год надо было ставить в апреле-мае 2020, – перед началом процесса формирования бюджета на 2021 год. Сейчас можно только продублировать уже давно известную информацию об объеме средств, выделенных по разным статьям. Будет интересно только в том случае, если Гослесагентство родило методику распределения бюджетной поддержки между предприятиями. Разговоры об этом ведутся уже 20 лет, но впустую: очень уж любил ЛДУЛ и его приемники управлять распределением этих средств вручную. Никаких личных затрат и все тебе обязаны. Интересно сколько это будет продолжаться? М.П.
В составе коллегии произошли ожидаемые изменения. Смотри ниже.

Ниже размещен текст справки по бюджетному финансированию отрасли.
Фінансування лісової галузі в 2021 році
Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» обсяг бюджетних асигнувань загального фонду Держлісагентству доведено (за двома програмами, оскільки наука фінансується в рамках програми Міндовкілля) в розмірі 413375 тис грн, при загальній потребі – 1 039774,2 тис. грн, (39,8 % від потреби), загальна додаткова потреба в коштах на 2021 рік складає 626399,2 тис. гривень.
із них за:
- КПКВК 2709010 «Керівництво та управління в сфері лісового господарства» – 121080,8 тис грн;
- КПКВК 2709060 «Ведення лісового і мисливського господарства, охорона і захист лісів в лісовому фонді» – 505318,4 тис. грн, із них 458816,5 тис. грн на лісогосподарські заходи.
КПКВК 2709010 «Керівництво та управління в сфері лісового господарства»
Для утримання центрального апарату Держлісагенства та його територіальних органів на 2021 рік передбачається 134099,6 тис. грн (довідково: в 2020 році було також доведено 134099,6 тис. грн (з урахуванням змін до Закону), коефіцієнт росту складає 0 відсотків), загальна потреба за програмою складає – 255180,4 тис. грн, додатково на утримання необхідно 121080,8 тис. гривень.
Розписом на 2021 рік на заробітну плату передбачено – 106660,5 тис. грн., при потребі – 178201 тис. грн , або 67 % від потреби. Додатково на заробітну плату та нарахування на оплату праці необхідно 87279,4 тис. грн (заробітна плата – 71540,5 тис. грн та нарахування на оплату праці – 15738,9 тис. грн);
На оплату комунальних послуг та енергоносіїв передбачено 2914,6 тис. грн, при потребі 4337,6 тис. грн, додатково необхідно – 1423 тис. грн;
На інші видатки визначено 1051,7 тис грн, при потребі 25797,1 тис. грн, або лише 4 % від потреби, додатково на КЕКВ 5000 необхідно 24745,4 тис. грн;
Довідково: Не виконується жодна з державних програм стосовно інформатизації, технічного захисту інформації тощо. КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» додаткова потреба на 2021 рік складає 3493,5 тис. грн, із них придбання канцелярського приладдя, паперу, марок, конвертів 999,3 тис. грн, 194,2 тис. грн придбання та виготовлення бланків, передплата періодичних видань 261,1 тис. грн, придбання матеріалів для господарської діяльності 356,7 тис. грн, малоцінні матеріали 201,6 тис. грн, меблі – 80,0 тис. грн, придбання комплектуючих до комп’ютерної техніки – 735 тис. грн, придбання паливно-мастильних матеріалів – 649,6 тис. грн, придбання запчастин до автомобілів 16 тис. гривень. КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних) додатково потрібно 18668,3 тис. грн, із них: оплата послуг професійних сторонніх фахівців – 1679,2 тис. грн, страхування автомобілів 12,4 тис. грн, оплата послуг з поточного ремонту та технічного обслуговування обладнання, техніки, локальної мережі, систем пожежогасіння, охоронної сигналізації – 1176,7 тис. грн, поточний ремонт будівель – 736,8 тис. грн, технічне обслуговування обладнання, адміністрування програмного забезпечення – 5670,6 тис. грн, оплата послуг зі створення локальних систем, мереж відеоспостереження, охоронної сигналізації, пропускних систем, пожежогасіння, технічного захисту інформації – 5810,2 тис. грн, короткострокові семінари – 124,5 тис. грн, інші комунальні та експлуатаційні послуги – 288,3 тис. грн, оплата транспортних послуг – 2824,6 тис. грн, оренда приміщень – 0,6 тис. грн, Інтернет, звязок – 344,4 тис. грн. По КЕКВ 2250 «Видатки на відрядження» додатково потрібно 2091,4 тис. грн. Наразі працівники не в змозі виїжджати у відрядження не лише, у зв’язку з обмеженнями, викликаними карантинними заходами. КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» доведено лише 28,3 тис. грн, навіть центральний апарат при таких обсягах не в змозі вести претензійну практику, подавати судові позови. Додатково по КЕКВ 2800 потрібно 492,2 тис. грн.
Капітальні видатки, в черговий раз не передбачені, потреба в капітальних видатках складає 7298,2 тис гривень.
Постійне скорочення інших видатків на утримання органів управління суттєво впливає на якість виконання центральним апаратом та його територіальними обласними управліннями покладених на них функцій.
Не забезпечення бюджетним фінансуванням здійснення протипожежних заходів в адмінбудівлях протягом декількох років призвело до винесення припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки навіть по центральному апарату, на виконання якого у 2021 році необхідно понад 300 тис. грн і таке інше.
КПКВК 2709060 «Ведення лісового і мисливського господарства, охорона і захист лісів в лісовому фонді».
За бюджетною програмою 2709060 на 2021 рік передбачено 279275,4 тис. грн, при потребі 784593,8 тис. грн, або 35,6 % від потреби, із яких – 315777,3 тис. грн – утримання парків та заповідників та 468816,5 тис. грн – здійснення лісогосподарських заходів (із врахуванням 284700 тис. грн, які визначено за спеціальним фондом державного бюджету за рахунок відрахувань 26 % рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів).
Із виділеного обсягу асигнувань 269275,4 тис грн передбачено для утримання бюджетних установ та установ природно-заповідного фонду при потребі 315777,3 тис грн, або 85,3 % від потреби.
Повністю задоволено на 2021 рік потребу в коштах на утворення та утримання адміністрацій НПП «Бойківщина», НПП «Кремінські ліси» та розширення меж НПП «Зачарований край».
Утримання бюджетних установ та установ природно-заповідного фонду в 2021 році в більшій мірі задоволено, крім капітальних видатків. Капітальні видатки в обсязі 3472,1 тис. грн виділено лише новоутвореним паркам.
Крім того, по загальному фонду по КПКВК 2709060 передбачено 10 000 тис. грн на відновлення лісів Запорізької області (до другого читання Закону «Про Державний бюджет на 2021 рік» у висновках Комітету ВРУ з питань бюджету кошти були враховані кошти в сумі 10000 тис. грн для відновлення лісів Запорізької області (внесено народним депутатом України Кунаєвим А.Ю.) Є поки що питання щодо можливості правильності їх використання, але сподіваюсь, що рішенням Кабінету Міністрів України урегулюється дане питання.
В черговий раз не виділяються із загального фонду кошти на здійснення лісогосподарських заходів підприємствами галузі, потреба лише по Півдню і Сходу складає 458816,5 тис. грн, із них на:
– наземну охорону лісу від пожеж, зокрема улаштування протипожежних розривів та мінералізованих смуг і догляд за ними, утримання та забезпечення функціонування лісових пожежних станцій і пунктів спостереження, утримання тимчасових пожежних наглядачів, упорядження рекреаційних ділянок та протипожежну пропаганду в сумі 55818,8 тис. грн;
– відновлення лісів, зокрема: садіння та висівання лісу, догляд за лісовими культурами, заготівля насіння та садивного матеріалу, сприяння природному поновленню, обробіток ґрунту під лісові культури та інші лісокультурні роботи – 10039,4 тис. грн;
– створення захисних лісових насаджень та полезахисних лісових смуг, зокрема: садіння і висівання лісу, доповнення лісових культур, обробіток грунту під лісові культури, та інші роботи – 33765,5 тис. грн;
– проведення лісовпорядних робіт – 107822,6 тис. грн;
– проведення національної інвентаризації лісового фонду України, стаття 551 Лісового кодексу – 12056,2 тис. грн;
– забезпечення функціонування державної лісової охорони – 85810,6 тис. грн;
– придбання протипожежного обладнання (пожежно спостережних веж, телевізійних систем спостереження, об’єктів протипожежного призначення, лісогосподарської техніки, виробничого обладнання та обладнання для проведення національної інвентаризації) – 153503 тис. грн.
Що стосується коштів на проведення національної інвентаризації лісів, вони будуть визначені за спеціальним фондом, при його розподілі. Капітальні видатки на придбання обладнання для проведення інвентаризації при надані пропозицій до Розпису на 2021 рік були враховані по спеціальному фонду, зважаючи на відсутність відповідних асигнувань по загальному фонду.
Що стосується наукових установ, то 2 наукові установи подвійного підпорядкування – Держлісагентству та Національній академії наук України: Український науково-дослідний Інститут лісового господарства та агролісомеліорації ім. Г.М.Висоцького (УкрНДІЛГА) та Український науково-дослідний інститут гірського лісівництва ім. П.С. Пастернака (УкрНДІгірліс) фінансуються в 2021 році в рамках програми Міндовкілля 2701040 «Наукова і науково-технічна діяльність у сфері захисту довкілля» в обсязі 14851,6 тис. грн, без відсотків росту, в обсягах, які доводились в 2019 та 2020 роках.
Потреба на підтримку науки на 2021 рік складає 58516 тис. грн, яка задоволена лише на 25,4 %. Додатково потрібні кошти на заробітну плату та нарахування на оплату праці в сумі 29039,8 тис. грн, оплату комунальних послуг – 1183,7 тис. грн, стипендії – 274,2 тис. грн, інші видатки 2976,7 тис. грн та капітальні видатки – 10190 тис. гривень.
Матеріально – технічна база наукових установ дуже застаріла і потребує оновлення.
Якщо говорити в цілому, то потреба Держлісагентства в коштах на 2021 рік, із врахуванням науки задоволена лише на 39 відсотків.
Документ составлен ясно и понятно. Привожу вопросы возникшие по ходу его чтения:
- Исходя из какой базы и на основании каких нормативов или программ определялась потребность в средствах на ведение лесного хозяйства?
2. Как центральный аппарат агенства планирует выполнять свои функции при 67 % средст на зарплату и почти полном отсутствии средств на обеспечение рабочих процессов ( командировки, канцелярские расходы, оплата семинаров, затраты на транспорт, содержание помещений и т.п.)?
3. На основание какой методики и по какому принципу будет проходить распределение скудных средств, выделенных на ведение лесного хозяйства?
4. За счет чего будет проходить оплата лесоустроительных работ, работ по национальной инвентаризации лесов, противопожарных мероприятия и т.п. в недофинансированных лесхозах?
5. Кто будет заказывать проведение научно-технических работ, если финансирование осуществляеться непосредственно и пределах программы Минекологии?
6. Как скажется на финансировании анонсированная передача заповедников и НПП Гослесагентства под управление Минприроды?
7. Какой вопрос по финансированию ставится перед коллегией?
8. Существует ли комплекс мер направленных на обеспечение функционирования недофинансированных предприятий? Будут найдены иные источники средств или коллегия примет решения отказаться от выполнения значительной части работ? Или ограничаться традиционным: “Денег нет, но вы держитесь?
Как по мне вопрос этот вынесен на коллегию преждевременно, так как в текущей ситуации надо анализировать все аспекты проблемы, а для этого надо иметь статистику прошедшего года…
М.П.
Для поднятия настроения Ивановне, степным лесоводам и другим членам коллегии размещаю песню…