Завтра /сегодня/ на Волині відкриватимуть нові лісові дороги

У ВОУЛМГ вже стало доброю традицією щороку здавати в експлуатацію десятки кілометрів нових лісових доріг. І цей рік не став винятком. Нещодавно лісівники Волині здали в експлуатацію дорогу до віддалених лісових масивів Любомльського лісництва. Її протяжність становить 2 кілометри, кошторисна вартість 250 тисяч гривень. Завтра (15 вересня 2012 року) відкриватимемо дві новозбудовані лісові дороги загальною протяжністю понад 20 кілометрів – 15 кілометрів лісовими масивами ДП «Ковельське ЛГ»та ДП «Маневицьке ЛГ» та 6 кілометрів лісовими масивами ДП «Цуманське ЛГ». Цікаво, що перша лісова дорога унікальна ще й тим, що з’єднає віддалені села двох сусідніх районів – Кашівку Ковельського і Соф’янівку Маневицького районів, тут буде відкрито автобусний рух. Друга, що проходить лісовими масивами ДП «Цуманське ЛГ», дасть можливість доїзду у труднодоступні заболочені ліси: веде від траси «Цумань-Лопатень» до збудованої торік лісової дороги «Берестяне-Скреготівка», яка вже рік успішно експлуатується, підтримується у хорошому стані.
Обидві лісові дороги будувалися власним коштом лісгоспів. До їх створення були залучені фахівці ВОУЛМГ, складено проектну та кошторисну документацію, вибрано напрямок, виділено необхідні кошти, продумано використання місцевих будівельних матеріалів. На будівництві дорожнього полотна працювали екскаватори, бульдозери, потужні вантажівки, дорожні катки. Ширина лісового полотна, як і вимагають дорожні стандарти, не менше 4 метрів. Дорожнє полотно створювалося часто у болотистих, важкопрохідних лісових масивах. Особливо це стосується дороги через лісові масиви ДП «Цуманського ЛГ». Тут довелося проводити торфовиборку, натомість завозити пісок, скрізь прокопували меліоративні бічні канави, основу полотна висипали піском, верхній шар укріплювали щебенем. Обидві дороги мають важливе протипожежне та господарське значення, оскільки відкривають нові можливості для кращого догляду за лісом та поліпшення виробничої діяльності. Подорож ними відтепер буде більш комфортною, зменшаться витрати пального на перевезення деревини. У лісівників є такий вислів: «Не лісовози возять ліс, а дороги». І це правда, але ці дороги виконуватимуть ще й соціальну функцію, оскільки з’єднують віддалені села, між якими раніше не було сполучення.
Капітальне будівництво лісових доріг у Волинському обласному управлінні лісового та мисливського господарства проводиться із 2007 року. Вже тоді було побудовано 7,9 кілометрів лісових доріг, в тому числі 5,1 кілометрів – за кошти державного бюджету. Освоєно 1,5 мільйона гривень капіталовкладень, з них – 1,0 мільйон гривень коштів державного бюджету. Протягом 2007- 2010 років побудовано та проведено капітальний ремонт лісових доріг із облаштуванням щебеневого покриття загальною протяжністю 56 кілометрів, в тому числі – 21 кілометр за кошти державного бюджету. Освоєно 8 мільйонів гривень капітальних вкладень, в тому числі – 5,5 мільйона гривень коштів державного бюджету. Однак, за оцінкою експертів, понад 80% лісових угідь все ще лишаються недоступними для наземного лісотранспорту. Тож була розроблена державна цільовьова програма «Ліси України» на 2010-2015 роки, якою заплановані видатки на будівництво лісових доріг у сумі 576 млн. грн., зокрема в 2010 році було виділено 80 млн. грн. та 28 млн грн на впровадження екологічно безпечних технологій заготівлі і транспортування деревини, і відповідно в 2010-11 роках – 3 млн грн. Проте фахівці зазначають, що цього аж ніяк недостатньо для створення досконалої лісотранспортної мережі, отже, державні лісогосподарські підприємства повинні самостійно вишуковувати можливості для будівництва нових лісових доріг, у тому зменшила відстань вивезення лісовозами деревини аж на тридцять кілометрів. Її вартість окупиться за два з половиною роки. Позаторік здано в експлуатацію майже 16 кілометрів лісових доріг, торік – 72 км, збудованих як за кошти держбюджету, так і власні фінансові ресурси лісгоспів. В межах обласної програми на 2012 рік було заплановано будівництво 84 км доріг числі за рахунок інвесторів та міжнародних програм. Так роблять на Волині, яка потребує особливої уваги через заболоченість територій. Найбільше доріг прокладено і відремонтовано Маневицьким держлісгоспом. Для прикладу, лісова дорога протяжністю майже шість кілометрів, збудована у Вовчецькому лісництві, скоротила більш як наполовну відстань перевезення лісодеревини. Це дало можливість щорічно економити до 350 тисяч гривень. А дорога, що обслуговує Карпилівське й Стобихівське лісництва, із твердим покриттям. Загальна кошторисна вартість будівництва складає 17,7 млн. гривень. Вже сформовано близько 80 км дорожнього полотна.
На даний час протяжність доріг в держлісфонді облуправління становить 3485 км, з них – дороги протипожежного призначення складають 1715 км.
Місця розташування доріг, що запроектовано, визначені з врахуванням економічної доцільності та найкоротшого терміну окупності у важкодоступних лісових масивах, де запаси стиглої деревини сягають понад 1,2 млн кбм. Середня вартість будівництва 1 км дороги по ВОУЛМГ складає 184,6 тис. гривень. В лісогосподарських підприємствах створено спеціалізовані дорожні бригади, до складу яких входить придбана за кошти державного бюджету дорожньо-будівельна техніка. Зокрема – екскаватори та бульдозери японського виробництва. Враховуючи їх високу продуктивність та ефективність в роботі, в області розроблено графік їх експлуатації по планових об’єктах. При цьому в рамках державно-приватного партнерства та на умовах надання послуг залучаютьсяс дорожньо-будівельні підприємства області.
Розвиток мережі лісових доріг на державних підприємствах лісового та мисливського господарства на період до 2015 року планується встановити в наступних обсягах:
Рік                         Протяжність, км               Орієнтована вартість, млн. грн
2012                            22,5                                                  5,9
2013                            23,0                                                  6,1
2014                           24,0                                                   6,8
2015                           22,0                                                   6,9
Всього                      113,3                                                    25,7

Одночасно із будівництвом лісових доріг підприємствами Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства проводиться ремонт меліоративних систем, бічні канави зазначених лісових доріг органічно вписалися у раніше збудовану меліоративну систему. При будівництві доріг максимально враховується використання місцевих будівельних матеріалів, зокрема – піску, відходів від шахтних виробіток. Безпосередньо біля об’єктів будівництва облаштовано 24 кар’єри для добування піску, як корисних копалин для власних потреб. Пісок використовується для будівництва земельного полотна. Всього в лісовому фонді визначено 64 кар’єри для власних потреб. З ініціативи управління передано в експлуатацію терикон від шахтних виробіток. Це забезпечить успішне виконання програми 2012 року з будівництва лісових доріг.
 

Прес-служба Волинського ОУЛМГ

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.