Державі повернуто цінні лісові землі вартістю близько 16 млн грн

 

Державі повернуто цінні лісові землі вартістю близько 16 млн грн Прокуратурою області із залученням представників органів державного контролю у квітні поточного року встановлено факт незаконного розпорядження одним із державних лісових господарств області лісовими ділянками загальною площею 280 га вартістю близько 16 млн.грн. шляхом передачі їх для обробітку та вирощування сільськогосподарських культур приватному підприємству за договором спільної діяльності, що розташовані в межах території Володимирівської сільської ради Казанківського району. Про це повідомляє пресслужба прокуратури Миколаївської області.

Ліси України є її національним багатством, перебувають під охороною держави і за своїм призначенням мають виконувати захисні, санітарно-гігієнічні, оздоровчі та рекреаційні функції. Згідно статистичних даних, останнім часом площа лісів в Україні неухильно зменшується, що завдає шкоди екологічній безпеці держави. Тому незаконне розпорядження лісовими ділянками уповноваженим на захист та розвиток лісів уповноваженим державним підприємством шляхом їх передачі іншим особам з метою використання для вирощування сільськогосподарської продукції, суперечить інтересам держави та суспільства.

У зв’язку з цим прокурором області у травні 2019 року був пред’явлений позов в інтересах держави в особі належного розпорядника лісових земель Кабінету Міністрів України до державного та приватного підприємств про визнання договору про спільну діяльність недійсним та повернення земельних ділянок у розпорядження держави та у судових засіданнях неодноразово наголошувалось на незаконності таких дій відповідачів.

Завдяки наполегливій позиції прокурора, приватним підприємством самостійно повернуто спірні земельні ділянки належному розпоряднику.

 

1 коментар

  • Isachenko

    Як ніколи на часі з,ясувати важливе питання, причому раз і назавжди: хто за чинним законодавством держави Україна є розпорядником земель лісогосподарського призначення?

    Саме відповідь на це питання, чітка і з посиланнями на конкретні статті законів, визначає сценарій подальшого розвитку лісового господарства, зокрема, визначає систему управління галуззю. Баталії за посаду голови Держлісагентства враз стануть другорядними і несуттєвими, оскільки розпорядник земель, а не представник користувача, яким є Агентство, тим більще наскрізь корумповане, визначає долю суб,єктів лісокористування, а з цим – і вплив держави (а отже усіх лісових гравців, включаючи деревопереробників) на основний і найдражливіший функціонал галузі – роботу ринку лісоматеріалів (не деревини, а саме лісоматеріалів).

    Мене часно звинувачують у тому, що я некоректно висловлююсь в коментарях, загалом у соцмережах, бо часто, бач, вживаю слово “маразм” для характеристики певних ситуацій. Але тільки маразмом можна назвати ось цю інформацію прокуратури Миколаївської області. І така брехлива інформація звучить в галузевому просторі постійно, в першу чергу від самих правоохоронців. По-перше, зміна орендаря чи постійного користувача аж ніяк не впливає на статус власності будь яких земель. Ні з власності, ні з розпорядження держави землі не вилучаються при укладанні орендних договорів. Але органи прокуратури, включно з Генпрокуратурою, з маразматичною настирливістю продовжують торочити от в таких інформаціях з питань спірності оренди про повернення лісових земель у державну власність, хоча з державної власності ці землі не виходили.

    Але Миколаївська прокуратура пішла далі – вона знайшла якогось НЕЗАЛЕЖНОГО розпорядника лісових земель і стверджує, що таким розпорядником є Кабмін? Відколи? Який закон через яку конкретно статтю наділяє Кабмін правом розпорядження лісовими землями державної власності?(нагадаю, що у нас є лісові землі комунальної власності, якими незаконно розпоряджаються облради і прокуратуру це не обходить).

    Ще один момент. У складі земель лісогосподарського призначення є землі сільгосппризначення. Чому на 280 га таких земель не можна вирощувати товарну сільгосппродукцію? Як це може суперечити інтересам держави і суспільства?

    От якраз розпорядник земель, а не прокуратура, повинен якнайефективніше розпорядитися державними лісовими землями. До речі, якщо почитати і послухати Заблодського, то він якраз вважає керівника Держлісагентства (яким, ймовірно, стане) не тільки розпорядником, але й власником лісових земель. Розмах, однако :))) Проте розпорядник може цей розмах нарешті конкретно обламати і навести порядок в лісовому господарстві і конкретно з самим Агентством.

    Моє питання-прохання звучить так, дорогі колеги. Давайте в різних областях подивимося витяги з державних реєстрів (речових прав і земельного кадастру) щодо зазначення там на земельні ділянки лісогосподарського призначення суб,єктів користування і власності. Там має бути обов,язково зазначено, в особі якого органу виконавчої влади зареєстроване право володіння і розпорядження лісогосподарськими землями. Ця інформація не є закритою і вона є в кожному лісгоспі, яким оформив землевпорядну документацію на право постійного землекористування. Про всяк випадок нагадаю, що навіть за Лісовим кодексом право постійного лісокористування визначається правом землекористування. Дорогий МЮ, думаю, не буде проти, якщо пошук правдивої відповіді на зазначене питання буде висвітлений на Відкритому лісі :)))

    Ми живемо в унітарній державі, тому розпорядник має бути одним для усіх областей. Маючи факти некомпетенції (навіть продажності) Мінюсту і державних реєстраторів, особисто я не здивуюсь, якщо в державних реєстрах будуть зазначені різні юридичні особи права розпорядження лісогосподарськими землями. Це окреме питання, в якому Зе-команда обіцяє навести порядок. До речі, прокуратура не бачить жодного правопорушення в незаконній реєстрації права землеволодіння, хоча таких прикладів – тисячі.

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.