В області реалізовують програму будівництва лісових доріг. Волинь недарма вважають лісовим краєм – близько третини площі області займають ліси. Через їх масиви проходить чимало доріг. Загальна їхня протяжність становить п'ять тисяч кілометрів. На тисячу гектарів волинського лісу припадає 8,8 кілометра доріг. В Європі цей показник становить 50-60 кілометрів. Відомо, що частина ґрунтових лісових доріг (409 кілометрів) сполучають села області і мають соціальне значення.
З 2007 року управління лісового та мисливського господарства проводить капітальне будівництво лісових доріг. Протягом 2007-2010 років збудовано та капітально відремонтовано з облаштуванням щебеневого покриття 56 кілометрів доріг, в тому числі 21 кілометр за кошти держбюджету. Нині розроблено програму будівництва доріг на період до 2015 року.
Розширення мережі лісових доріг забезпечує сталий розвиток лісового господарства. Дороги мають важливе значення для охорони лісу від пожеж та незаконних рубок, в освоєнні лісосічного фонду та в рекреаційній сфері. Напрямки доріг визначають з урахуванням економічної доцільності. Як правило, дороги ведуть до важкодоступних лісових масивів, де запаси деревини сягають понад 12 тисяч кубометрів. При плануванні лісових доріг враховують і соціальну необхідність.
Цього року лісомисливські підприємства області збудували 70 кілометрів лісових доріг з твердим покриттям. Загальна сума витрат на будівництво сягнула 17 мільйонів гривень. За власні кошти підприємств (12 мільйонів гривень) побудовано 48,2 кілометра доріг, решту – за кошти державного бюджету. Найбільше доріг цього року збудували у Цуманському лісгоспі – 12 кілометрів, у Ратнівському лісомисливському господарстві – 11 кілометрів, у Любешівському лісомисливському господарстві – 10 кілометрів. Новозбудована лісова дорога у Цуманському лісгоспі з'єднала села Скреготівка та Берестяне, у Ратнівському лісомисливському господарстві проклали шлях від села Жиричі до села Тур, дороги у Володимир-Волинському та Любомльському лісгоспах після завершення будівництва другої черги з'єднають село Мосир з іншими населеними пунктами.
– Ще кілька років тому ми не могли й подумати про те, щоб споруджувати дороги в лісах. Проте нині це вже реальність. Нещодавно ввели в експлуатацію дорогу в Цуманському лісгоспі, а нині відкриваємо у Любешівському. Ці дороги мають значення не тільки для лісників, вони несуть і соціальне навантаження, з'єднують села. Саме тому будівництво лісових доріг продовжимо і наступного року, – сказав голова обласної державної адміністрації Борис Климчук на відкритті лісової дороги у Мукошинському лісництві Любешівського лісомисливського господарства.
Вартість спорудження цієї шестикілометрової дороги з твердим покриттям становить 538 тисяч гривень. З них 298 тисяч гривень виділили з держбюджету, а решта – це кошти волинських лісівників. Завдяки новій дорозі з важкодоступних ділянок лісу заплановано добути 110 тисяч кубічних метрів деревини. Разом з тим лісівники мають змогу реалізовувати лісоматеріали із верхніх складів, тобто просто в лісі. Це дасть змогу зменшити витрати на перевезення та роботи на нижніх складах на 90 тисяч гривень щомісяця.
– Раніше деревину ми вивозили з лісу самі. Нині покупці забирають лісоматеріали просто на місці. Кожне навантаження обходиться у 10-15 гривень за кубометр. Завдяки зменшенню кількості навантажувально-розвантажувальних робіт на кожному кубометрі економимо 50-60 гривень. Це наш чистий прибуток, – розповів про лісову економіку начальник управління лісового і мисливського господарства Богдан Колісник.
– До цього часу будівництва лісових доріг практично не вели, хоча освоєння лісосічного фонду вимагало розширення. Заготівлю деревини проводили, але вивозити її було дуже важко. З цим завданням могли впоратися хіба великі вантажівки. Навесні та восени траплялося, що лісовози навіть перекидалися. Іноді навіть кіньми сюди не можна було проїхати, – розповідь інженера ДП «Любешівське лісомисливське господарство» Василя Котика проілюструвала колишній стан лісових шляхів. – Нинішня дорога – не просто відрізок шляху. Це початок будівництва доріг у цьому лісництві. До 2016 року заплановано закільцювати дорогу до села Ветли Любешівського району. Це необхідно не тільки з точки зору освоєння лісу, а і його охорони. Нова дорога дасть змогу також краще забезпечувати охорону кордону з Білоруссю, що проходить поруч.
При будівництві доріг волинські лісівники максимально використовують місцеві матеріали: пісок, відходи від шахтних виробок. Для цих цілей було облаштовано 24 кар'єри для добування піску та передано в експлуатацію управлінню лісового та мисливського господарства терикон шахтної породи. Споруджували дороги новостворені спеціалізовані дорожні бригади лісівників та дорожньо-будівельні підприємства області.
Нині в Україні проводять інвентаризацію лісових доріг згідно з розпорядженням Державного агентства лісових ресурсів України. Враховуючи, що Волинь має успіхи в цій сфері, керівництво Держлісагентства вирішило відзначити лісівників Волині і виділили їм три екскаватори та три бульдозери. Нова техніка стане основою потужного дорожнього комплексу і дасть змогу стабільно будувати лісові дороги на високому рівні.
Наступного року управління лісового та мисливського господарства планує збудувати сто кілометрів лісових доріг, з них тридцять за рахунок власних коштів. Наразі визначено траси майбутніх доріг, проводиться їх розчистка, видано технічні завдання для проектування. Як зазначив Богдан Колісник, роботи в цьому напрямі багато. Аби досягти європейських норм, у волинських лісах потрібно збудувати не менше 800 кілометрів лісових доріг.
На Волині відкрили ще одну лісову дорогу
Нову лісову дорогу, протяжністю 6 км, що у Мукошинському лісництві ДП «Любешівське ЛМГ» відкривали голова Волинської облдержадміністрації Борис Клімчук, заступник голови облдержадміністрації Віталій Карпюк, начальник Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства Богдан Колісник, районна та місцева влада, духовенство.
Дорога прокладена через важкодоступні лісові масиви. Місцеві мешканці кажуть, що тут не тільки проїхати на підводі, а й пройти було складно, відтак шлях і для них дуже важливий. На будівництві трудилися лісівники, бригада підприємця Віктора Токарчука та Тзов «Луцька ДПМК» під керівництвом Івана Кобака. Було задіяно до 20 одиниць техніки. Для здешевлення дороги лісівники скористалися лісовим кар’єром, частково на дорожнє полотно пішов грунт із кюветів. Поверх піщано-грунтового полотна укладено щебеневе покриття. Це одна з найсучасніших лісових доріг, яка стане важливим об’єктом лісової інфраструктури, адже сприятиме охороні лісів від пожеж та незаконних рубок, більш активному освоєнню лісосічного фонду та рекреації. Це вже друга лісова дорога, яку цього року здано в експлуатацію у ДП «Любешівське ЛМГ». Раніше за державні кошти було прокладено шлях у Деревківському лісництві.
Прес-служба Волинського ОУЛМГ
http://voulg.org.ua/news/02.12.11.php
