Страница «Центр Моніторингу Влади»
ЖАХЛИВА ПОМИЛКА В ЗАКОНІ ПРО ЗАХИСТ ЛІСІВ
ЩО СТАЛОСЯ:
1.01.2019 року набув чинності Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження українських лісів та запобігання незаконному вивезенню необроблених лісоматеріалів”.
Згідно цього Закону мінімально можливий поріг для притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності за незаконну порубку лісу згідно ч. 1 ст. 246 КК України став складати колосальну суму – понад 1 млн. 921 тисячу гривень.
Тобто, можна вирубати декілька сотень дерев й отримати адміністративний штраф 255 грн. (це для громадян, що вчинили порушення вперше), або до 10200 грн. (для посадових осіб, що вчинили порушення вдруге за рік). Виходячи із практики правозастосування – задокументувати вирубку й кількох десятків дерев майже не реально.
Таким чином, ліси практично залишились беззахисними.
СУТЬ ПРОБЛЕМИ:
Еко-активісти, журналісти і просто небайдужі громадяни давно і наполегливо намагаються привернути увагу суспільства до проблеми хижацької вирубки українських лісів. В сфері лісовго господарства та охорони лісів вже давно накопичилось багато проблем, які потребують законодавчого врегулювання. До них можна віднести відсутність в законодавстві чітко визначеного терміну “незаконна рубка”, занадто низькі розміри штрафів за адміністративні правопорушення, поєднання Державним агенством лісових ресурсів господарської, охоронної та контролюючої функцій, водночас будучи центральним органом виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сфері лісового і мисливського господарства та інші. Все це призводить до тотальної корупції у галузі.
ЩО ПРОПОНУЄМО:
В 2016 році було розроблено та згодом доопрацьовано Проект Закону № 5504 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення відповідальності за порушення лісового законодавства та охорони зелених насаджень”, який мав усунути значну кількість існуючих проблем.
У лютому 2018 року законопроект отримав необхідні висновки та Комітетом з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності його було рекомендовано до прийняття у першому читанні.
На сьогоднішній день екологічні активісти та депутати пропонують прийняти його у першому читанні, але тільки за умови його суттєвого доопрацювання разом із природоохоронними фахівцями та представниками громадськості, після чого прийняти його доопрацьований варіант у другому читанні та в цілому щоб все ж таки краще захистити наші ліси.
СПІКЕРИ:
Остап Єднак – депутат Верховної РадиІгор Луценко – депутат Верховної Ради Дмитро Карабчук – координатор проекту Всесвітнього фонду природи в Україні “Лісова Варта» Ігор Кирикевич – співголова ГО “Центр Моніторингу Влади”Сергій Потоцький – співголова ГО “Центр Моніторингу Влади”
ОРГАНІЗАТОР:
ГО «Центр моніторингу влади»Контактна особа: Сергій Потоцький, телефон 067-466-71-06
1 коментар
юрій сухий
Закон недосконалий і останні зміни, зокрема, поріг збитків на кримінал визиває шок і нерозуміння.Такими ,очевидно, спеціалістами та знавцями проблеми у ВР він був прийнятий.Вважаю, що потрібна більш досконала диференціація збитків по породах і місцевому районуванню.ПРи цьому підлягатиме зміні і ст 246 ККУ,там має бути чітка сума збитків,достатня для відкриття кримінального провадження-для Полісся, лісостепу, КАрпатського регіону і т.ін.
Щодо ДАЛРУ- його треба ліквідувати,тим більше що найближчим часом стане питання про утворення Мінлісгоспу, без цього ніякі зміни в лісовому господарстві сучасними агрономами і топ- менеджерами в МінАПК неможливі- своя сорочка до тіла ближче, а в лісі вони блудять, хіба добре гроші рахують від ЗЕД та відкатів за експорт лісу.
Однозначно функції контролю, виробництва та творячої інструкції і відповідні накази треба розділити.Місцеві громади повинні мати важелі впливу на лісову політику- погодження об”ємів головного користування повинно напряму залежати від санітарного стану насаджень. Сотні гектарів сухостою., повалів та згарищ залишаються ждати свого часу, втрачають товарні характеристики, а лісокористувачі рубають стиглі насадження, які б ще простояли і 10-20 років і тільки б виросли в ціні.
Бажано в законі передбачити і сроки і схеми лісовідтворення на місці зрубів, орієнтуючисть на практичний досвід по кожному лісгоспу і району.
Доповнень і пропозицій буде багато, робочій групі- удачі та натхнення!
Comments are closed.