Лісові дороги: від господарського – до туристично-рекреаційного та соціального призначення

Лісові дороги на Волині, крім основного свого призначення – лісогосподарського, протипожежного та службово-контрольного, виконують ще й соціальну функцію – позитивно впливають на розвиток інфраструктури населених пунктів та гарантують цілорічний транспортний зв’язок.

Традиційно ґрунтовний підхід начальника Волинського ОУЛМГ Олександра Кватирка до господарювання відображається ще й в утриманні лісових доріг у належному стані та забезпеченні населення комфортними зупинками транспортного засобу в екостилі. Такі зупинки встановлено у кожному районі. 

Лише за 2018-й рік волинськими лісівниками збудовано і відремонтовано 83 км дорожнього полотна. Облаштовано 50,1 км дорожнього покриття. На такі цілі витрачено понад 11,5 млн грн зароблених лісогосподарськими підприємствами коштів. 

При плануванні лісової дорожньої інфраструктури в першу чергу враховуються наступні фактори:

– постійний оперативний доступ до лісових насаджень для забезпечення їх охорони від лісових пожеж та незаконних рубок;

– можливість виконання всіх лісогосподарських заходів, включаючи і заготівлю деревини, на основі матеріалів лісовпорядкування з нанесенням мінімальної шкоди навколишньому середовищу;

– можливість використання траси майбутньої дороги для рекреаційних цілей, їх з’єднання з відповідними проектами туристичного та рекреаційного розвитку області, потреб населення тощо.

Останній із перерахованих факторів – саме соціальний – нині особливо відчутно впливає на планування лісової інфраструктури.

Потреби та ідеї місцевого населення озвучуються під час зустрічей лісівників з представниками громад.

Так, наприклад, відгукнувшись на потреби земляків, працівники ДП «Городоцьке ЛГ» проклали цього року відрізок дороги протяжністю 3 км між селами Городок та Градиськ, побудували 4 автозупинки в селах Городок, Градиськ, Лишнівка та Прилісне.  

Лісівники ДП «Маневицьке ЛГ», орім 3-х зупинок, збудували відрізок дороги між селами Галузія та Вовчецьк протяжність 7,2 км.

У тому числі соціальне значення має 8-кілометрова дорога, збудована минулого року лісівниками ДП «Шацьке УДЛГ». Вона сполучає Шацьк із трьома селами – Кропивники, Прип’ять та Вілиця, а також – населеними пунктами Ратнівського р-ну. На її будівництво витрачено 4,5 млн грн коштів підприємства. Але це того вартувало. Не лише в соціальному, а й в економічному вимірі. Завдяки цій дорозі вдалося здешевити вартість вивезення деревини на 30 грн за 1 куб. м – за рахунок скорочення шляху вивезення деревини із 12 до 9 км. При вивезенні річного запасу – 12 тис.  куб. м ­–  економія становить 0,5 млн грн на рік (у Поліському лісництві зосереджені основні запаси стиглого лісу – 40% від річного плану ДП «Шацьке УДЛГ»).

«Останніми роками державними підприємствами нашої області будівництву та ремонту лісових доріг приділяється значна увага. Лісівники ставлять це завдання у пріоритет та щорічно до мережі вже збудованих – а це більше 600 км – додаються понад 100 км нових доріг», – коментує заступник начальника Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства Олександр Рибчинський.

Транспортна система у волинському лісі з роками стає дедалі потужнішою, відкриваючи горизонти для розвитку країни та її добробуту. Лісівники і надалі докладатимуть зусиль та ресурсів на благо громад, у яких живуть.

 

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.