Президент підписав зміни до Податкового кодексу

Не могу понять выделенный фрагмент про налогообложение лесных земель. Это опечатка или действительно речь идет о лесных землях, которые экономически оценены? А если они не имеют денежной оценки?  М.П.

Президент України Петро Порошенко підписав прийнятий Верховною Радою 23 листопада 2018 року Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу та деяких інших законодавчих актів щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (законопроект № 9260).

Законом передбачається:

— збільшити з 1 липня 2019 року ставки акцизного податку на тютюнові вироби на 9 %;

— з метою врегулювання питання оподаткування лісових земель встановити ставку податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, не більше 0,1% та надати право, у разі необхідності, місцевим радам встановлювати окремі ставки земельного податку за лісові землі;

— встановити, що всі рішення про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу, а також про перенесення строків сплати розстрочених, відстрочених сум приймається ДФСУ, про що повідомляється Мінфін, незалежно від суми  заявленої до розстрочення, відстрочення, суми розстрочених, відстрочених грошових зобов’язань чи податкового боргу, щодо яких переносяться строки сплати, та непогашеної суми попередньо наданого розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу;

— з метою стимулювання підприємств-забруднювачів до зменшення забруднення навколишнього природного середовища, а також наближення до ставок за викиди парникових газів в країнах ЄС підвищити з 1 січня 2019 року ставку екологічного податку за викиди двоокису вуглецю (СО2) стаціонарними джерелами з 0,41 грн./тонну до 10 грн./тонну та передбачити поетапне підвищення ставки до рівня 30 грн./тонну у 2023 році (щорічне підвищення на 5 грн./тонну);

— збільшити ставки рентної плати за користування надрами для видобування нафти і конденсату на 2 % пункти та для залізної руди – на 0,8 % пункти;

— збільшити ставки рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів на 50 %;

— з метою підвищення контролю за обігом пального відображати в Системі електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП) фактичний рух палива в розрізі місць зберігання;

— здійснювати порівняння показників з СЕАРП та показників витратомірів-лічильників і рівнемірів – лічильників рівня пального у резервуарі щодо обсягів обігу та залишків пального в розрізі кодів згідно з УКТ ЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів;

— запровадити ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним;

— запровадити контроль за цільовим використанням пального, призначеного для цілей авіаційного транспорту (бензинів авіаційних та палива для реактивних двигунів), встановити відповідальність за використання такого товару не за призначенням (у разі нецільового використання пального застосовувати збільшуючий коефіцієнт 10);

— запровадити ведення в СЕАРП окремого обліку за переміщенням спирту;

— встановити нульову ставку акцизного податку на спирт етиловий, який використовується для виробництва харчового оцту, парфумерно-косметичної продукції та продукції технічного призначення;

— для забезпечення контролю за цільовим використанням спирту встановити перелік вимог до підприємств, які отримують спирт за нульовою ставкою акцизного податку, та передбачити, що такі підприємства мають бути обладнані витратомірами отриманого спирту і витратомірами обсягу виробленої продукції, інформація з яких щоденно передається в контролюючі органи;

— встановити, що норми щодо змін в адмініструванні акцизного податку пального та спирту набувають чинності з 1 липня 2019 року, а відповідальність за порушення зазначених норм – з 1 жовтня 2019 року;

— визнати податковими агентами операторів поштового зв’язку, експрес-перевізників, які здійснюватимуть нарахування та сплату податкових зобов’язань з ПДВ до бюджету у разі ввезення на митну територію України товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, у несупроводжуваному багажі.

При цьому ввезення на митну територію України товарів, сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 100 євро, для одного одержувача – фізичної особи, в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях або в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях, оподатковуватиметься ПДВ за ставкою, встановленою ПКУ;

Для застосування вказаної норми пропонується встановити перехідний період з 1 січня 2019 року по 30 червня 2019 року, протягом якого, у першому півріччі 2019 року ПДВ будуть оподатковуватись товари, сумарна фактурна вартість яких перевищуватиме еквівалент 150 євро.

Закон прийнято з техніко-юридичними правками. Після оприлюднення тексту Закону ми розповімо детальніше про прийняті зміни.

2 коментаря

  • Спасибо! С текстами законов я ещё не разбирался, а методику нормативно-денежной оценки лесных земель когда-то давно смотрел. Полный дебилизм. Интересно кто её разрабатывал и согласовывал. Не менее интересно будет посмотреть как ТЛУ и Гослесагентсво будут “воювати з місцевою владою, щоб отримати «нуль» із земельних податків”, особенно в регионах с высокой лесистостью.

  • Опечатки немає. А для лісових я земель, що не мають нормативної грошової оцінки (НГО) застосовується ставка не більше 0,1% нормативної оцінки ріллі по конкретній області.
    Пробував сам визначити нормативну оцінку лісових земель по конкретних кадастрових номерах. Парадоксів “выше крышы”. Виявляється чим багатший трофотоп, тим вища НГО лісової землі. Чим далі на Південь, тобто в Лісостеп, Степ, тим вище НГО. Чим більше в лісгоспі категорій лісів 1 – 3, тим вища НГО. Збільшення площі під об’єктами природно-заповідного фонду рівносильне самогубству підприємства. У вказаних випадках НГО лісових земель може перевищувати НГО ріллі в області від 1,5 до понад 5 разів. І тут бачимо новий парадокс: ст. 150 ЗКУ нам роз’яснює, що найбільш цінними є землі сільськогосподарського призначення, особливо рілля. А після розрахунків НГО лісових земель вони стають дорожчими за ріллю в декілька разів.
    Виходячи з цього робити НГО вигідно лише поліським лісгоспам, в землях яких переважають бори та субори і при цьому об’єкти ПЗФ зведені до мінімуму, решті лісгоспів вигідніше використовувати за ставку податку НГО ріллі в своїй області. Але світ непевний і уряд може викинути нового фокуса.

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.