МІЖНАРОДНА СПІВПРАЦЯ УКРНДІГІРЛІС В НАПРЯМКУ ВДОСКОНАЛЕННЯ ЛІСОТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ

Враховуючи важливість транспортної інфраструктури для діяльності лісового господарства, в “Стратегічному плані дій для впровадження Протоколу про стале управління лісами” (прийнятому в рамках Карпатської конвенції) передбачена, поряд з іншими, мета 9 “Покращення лісотранспортної інфраструктури гірських лісів”, яка включає два заходи. Зміст першого  з них наступний.

Захід 9.1. Вжити заходи стосовно будівництва нових лісових автодоріг в гірських лісах, де це є необхідним та покращення технічного стану наявних.

Очікувані результати:

а) Питання будівництва лісових доріг враховані у національних лісових програмах або інших національних стратегічних документах;

б) Нормативні документи, що регламентують параметри гірських лісових доріг розроблені і прийняті  на національному  рівні;

в) Керівництво з планування лісотранспортної мережі в гірських лісах можуть бути розроблені і прийняті  на національному  рівні;

г) Проведений обмін досвідом щодо оптимізації мережі лісових доріг.

Це пов’язано з тим, що основою ефективного функціонування лісогосподарського виробництва на принципах наближеного до природи лісівництва є наявність розвинутої мережі шляхів лісотранспорту, яка має базуватися на оптимальній мережі лісових автомобільних доріг. Від мережі шляхів лісотранспорту та її технічного стану істотно залежить ефективність лісової галузі, культура і якість виконання лісогосподарських робіт, а також можливість застосування сучасних систем лісових машин і лісовозного транспорту. Необхідно також відмітити, що лісові автодороги мають значення не тільки для забезпечення процесів лісокористування, відновлення, охорони і захисту лісу, а й для загального розвитку регіону, створення нових робочих місць та покращення умов роботи і проживання населення. Наявність мережі лісових автодоріг, в певній мірі, свідчить про цивілізованість держави.

В Держлісагентстві України приділяється значна увага вирішенню вищезгаданої проблемі. На часі є вдосконалення системи галузевих  нормативних документів, що регламентують процеси планування, проектування та будівництва лісових доріг в лісових масивах. Цей процес має відбуватися із врахуванням особливостей природно-виробничих умов лісогосподарської діяльності, сучасних тенденцій і вимог, з обов’язковим використанням можливостей геоінформаційних технологій, а також наявного досвіду облаштування лісотранспортної мережі в європейських країнах. Тому, за дорученням керівництва Держлісагентства, в УкрНДІгірліс, як головній організації лісової галузі з питань лісотранспорту, розпочаті організаційно-технічні роботи з підготовки передумов для створення нових  вимог з планування, проведення польових вишукувань та розробки документації для будівництва лісових автодоріг, які повинні бути узгоджені і затверджені в установленому в Україні порядку. Здійснюється налагодження міжнародних зв’язків з провідними науковими установами лісового профілю ряду європейських країн, які мають високий рівень компетентності та сучасні знання стосовно вищезгаданих питань.

В серпні цього року здійснена поїздка до Інституту лісової інженерії Віденського університету та Національного лісового центру Словаччини. Основними завданнями проведених зустрічей стало:

– ознайомлення з вимогами наявних чинних нормативних документів, що регламентують процеси планування і проектування лісових автодоріг в Австрії і Словаччині;

– встановлення особливостей їх розробки і затвердження, а також організацій, що виконують такі роботи;

– вивчення практичних методів виконання проектно-вишукувальних робіт та застосовуваних при цьому приладів та програмних комплексів;

– обговорення методів міжнародної співпраці та джерел і можливостей отримання фінансування для подальших робіт.

В складі української делегації були Коржов В.Л., перший заступник директора з наукової роботи УкрНДІгірліс, Зварич І.Б., головний інженер ДП «Осмолодське лісове господарство» і Слижук В.В., головний інженер ДП «Путильське лісове господарство». У Відні розмова велася з директором Інституту лісової інженерії професором Карлом Штампфером, який прекрасно знає особливості планування та проектування гірських лісових автодоріг і застосовувані при цьому сучасні методи. Він також є президентом Європейської наукової організації «FORMEC». На фото учасники зустрічі у Відні.

В м. Зволен в Інституті лісового господарства Національного лісового центру Словаччини (НЛЦ) крім вищезгаданих питань, обговорювались можливості використання методів дистанційного зондування Землі (ДЗЗ), яке широко використовується в Словаччині при плануванні лісогосподарської діяльності, в тому числі і лісотранспортної мережі. Доцільно відмітити, що дослідженням з використання ДЗЗ в НЛЦ, який має свій літак і необхідну апаратуру, надається особливе значення. В Словаччині щорічно проводиться сканування 10% її лісових площ. З словацької сторони в зустрічі приймали участь доктор Томаш Буха, директор інституту, Інгрід Кріссакова, фінансовий менеджер, та кандидати наук Іван Сачков і Іван Барка. Особливий акцент було зроблено на необхідності використання коштів від різноманітних європейських фондів, як основи для реалізації задуманих цілей. Фотографії робочих моментів зустрічі подані нижче. Також відбулося ознайомлення з роботою науково-дослідної станції (Банська Штявниця), де проводяться дослідження пов’язані з всиханням ялинових деревостанів та методи боротьби з хворобами і шкідниками лісових насаджень.

В результаті поїздки досягнуто домовленості про організацію в листопаді цього року наради за участю провідних фахівців, які займаються питаннями лісотранспорту, з усіх країн Карпатської конвенції та Австрії для вироблення плану подальших дій  щодо вдосконалення нормативних документів.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.